
Lekker Bezig Schiedam
Sportverkiezingen Schiedam
Content creatie & identiteit
Opdrachtgever
Lekker Bezig Schiedam
Diensten
Content creatie & identiteit
Website
www.sportverkiezingenschiedam.nl
Voor de Sportverkiezingen Schiedam 2024 heeft Full House groots uitgepakt. Naast het ontwikkelen van alle offline en online communicatie-uitingen en een geheel eigen maatwerk online nominatie- en stemsysteem, hebben we ook de productie van de videoreportages van de winnaars verzorgt.
Social media
De Sportverkiezingen Schiedam zijn een jaarlijks hoogtepunt voor de sportgemeenschap. Om onder de aandacht te komen en de sportverkiezingen nog beter te promoten hebben wij de social media-uitingen ontworpen. Hiermee konden de volgers eenvoudig naar de website navigeren om de genomineerden aan te melden en in een later stadium te stemmen op hun favoriete kandidaat.




Een technische uitdaging
De Sportverkiezingen Schiedam bestaat uit drie categorieën. Om een eerlijk verloop van het nomineren en het stemmen te garanderen hebben we een eigen nominatie- en stemsysteem ontwikkeld. Zo wordt voorkomen dat er veel oneigenlijke stemmen op dezelfde kandidaat gegeven kan worden.
Zodra er een stem is uitgebracht kan met dat e-mailadres niet opnieuw gestemd worden binnen dezelfde categorie. Na het stemmen ontvangt de bezoeker automatisch een e-mail. Via deze e-mail moet de stem geverifieerd worden. Niet geverifieerde stemmen worden na bepaalde tijd automatisch uit de database verwijderd. Hierdoor worden e-mailadressen die hun stem niet geverifieerd hebben (bijvoorbeeld doordat ze de verificatie zijn vergeten), niet permanent geblokkeerd.
Dankzij deze nieuwe oplossing verloopt het nominatie- en stemproces sneller, gebruiksvriendelijker en efficiënter. Het nieuwe systeem niet alleen effectief voor dit jaar, maar kan ook makkelijk worden gebruikt in de toekomstige edities van de sportverkiezingen.




Online en offline communicatie
Naast social media en de website creëerden we voor elke genomineerde een poster en een flyer om ook offline onder de aandacht te komen. Het doel van deze middelen was meer mensen naar de website te leiden om te stemmen.






Videoreportages winnaars
De sportverkiezingen waren verdeeld in drie categorieën; het sporttalent, de sport(st)er en de sportploeg van het jaar. Voor deze drie winnaars hebben wij de video’s verzorgt en voorzien van een geanimeerde intro, afsluiting en mensen een lower third gegeven wie zij zijn en welke rol ze hebben.

Wilt u weten wat Full House voor uw onderneming kan betekenen?
Neem dan vrijblijvend contact met mij op.
Bas van der Schalie } 010 476 34 52 of Email